Nem csak a termékeink tárolásához kell helyet bérelnünk!

Üzletvezetési, üzletkötési tanácsadással foglalkozom. Sok üzlettulajdonos keres meg akár a vállalkozása beindításakor, vagy éppen mikor kevésbé működik jól a szervezete. De akkor is szokták kérni a segítségemet, ha minden rendben halad, csupán szeretnék egy kicsit fellendíteni, vagy szélesíteni a vevőkört, változtatni valamit. A legkülönbözőbb üzlettípusoknak adtam már tanácsot. Voltam már kis és nagy vállalkozók székházában. Meglátogattak szendvicset forgalmazók, egyedi tervezésű ruhákat árusítók és partikellékes boltok tulajdonosai is.

Nálam egy tanácsadás mindig teljes körű. A legkisebb problémánál kezdünk és úgy haladunk a legnagyobbak felé, egészen addig, amíg globálisan nincs előttünk a teljes kép. Az utóbbi időben meglepően tapasztaltam, hogy nagyon sok üzletvezető az üzlete megnyitása előtt csak egy üzlet vezetésének a feléig jut el. Hogy is mondjam, nem gondolnak bele a belső működésbe. Tudják, hogy szükségük lesz alkalmazottakra, ezek általában már meg is vannak a megbeszéléseink során. Megvan az árujuk, sőt még készletük is van. Már bérlik az üzlethelyiséget, vagy tárgyalások folynak a bérleti díjról. Vannak engedélyeik és hivatalos papírjaik. Azt is tudják, hogy szükségük lesz egy raktárra, ahol a készletüket tárolhatják. És általában azzal is tisztában vannak, hogy ez nem lehet egy kamrányi helyiség az üzlet hátsó részében.

Viszont amikor az adataik tárolására terelem a szót, elakad a lélegzetük. Mindig a raktározással hasonlítom nekik össze. Hiszen a raktáraikat is többnyire bérelik, így megkérdezem, hogy akarnak-e saját szervert telepíteni az adataik tárolására, vagy mit szólnálak a vps bérléshez? Az utóbbi két, vagy három évben találtam rá egy virtuális szerverekkel foglalkozó cégre, akik eddig minden általam tanácsadott üzlet elvárásainak megfelelt. Elég széles a skála, amilyen üzletekkel én foglalkozom és nagy szerencsénkre ez a cég mindegyikkel remekül ki tudott jönni az elmúlt években, így minden új ügyfelemet hozzájuk irányítom, hogy náluk szerződjenek vps bérlésre.

Én személy szerint azért ajánlom őket mindenkinek, mert kiválóan együtt lehet velük működni. A csapatuk csupa tapasztalt és professzionális munkaerőből áll. Évről évre növekszenek töretlenül. Abszolút elsődleges számukra az ügyfél. És mivel nekem is ők az elsők, hiszen az egész munkám arról szól, hogy az ügyfeleim elégedettek legyenek, ezért szeretem, ha máshol is kitüntetett figyelmet kapnak. Ha olyan helyre küldeném őket, ahol nem kapják meg teljes mértékben az elvárásaiknak megfelelő szolgáltatást, akkor a saját hitelemet és megbízhatóságomat rombolnám le.

Tudom, hogy vannak problémás ügyfeleim. Az egyik partedlit gyártó testvérpár irtózik a digitalizációtól és nem vagyok benne biztos, érti a virtuális szerverek működési elvét. Ezért tudom, hogy hetente minimum egyszer odatelefonálnak az ügyfélszolgálatukra, hogy segítséget kérjenek, de eddig minden egyes telefonhívásuk pozitívan zárult. Az ügyfélszolgálaton dolgozó hölgyek és urak is higgadtan, mindig lenyűgözően kedvesen beszélnek a telefon túlsó végén beszélő kétségbe esett delikvenssel. Soha nem rázzák le őket, mindig segítenek a vélt vagy valós probléma elhárításában.

Mielőtt rájuk találtam, sok más cégnél voltak próbálkozásaim, akiknek a profiljukban szerepelt a vps bérlés is, de egyikükkel sem voltam úgy megelégedve mint a RackForest kínálatával. Arról nem is beszélve, hogy ők tényleg olyan áron dolgoznak, amit meg tudnak fizetni az ügyfeleim is. És ezen az áron, a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtják.

Úgy tapasztaltam, hogy saját ügyfeleimnek az öt napos próbalehetőség is nagy előnyt jelent, mert egy vállalkozás beindításakor nagyon sok a rizikófaktor. Ezért lassan építik ki a bizalmat az új kapcsolatokkal. Egy fizikai üzlet megnyitásakor a helyszínen például már nem érdemes, és általában nem is lehet változtatni. Ezért egy ilyen kipróbálási lehetőség nagyban segíti az ő előrelendülésüket.

Egyébként én egy olyan alkalomról sem tudok, amikor az öt nap lejárta után nem kötöttek hosszú távú szerződést. Ezzel több teher is lekerül egyébként a vállukról. A szerverek karbantartásával nem nekik kell foglalkozni, ami egy frissen nyitott üzlet esetében elég nagy falat lenne. Nem kell helyet biztosítaniuk a szerver számára. Ráadásul kezdetben általában nincs is akkora szükségük nagyobb tárhelyekre. Abban az esetben viszont, ha az üzlet elkezdi kinőni magát és ez elvárható lenne, ez a cég azonnal meg tudja oldani ezt is. Így emiatt sem kell aggódnia a megrendelőnek és tényleg kizárólag azzal kell csak foglalkoznia, ami a saját üzlete lényegét adja. Legyen szó zsebkendőről, vagy kutyanyakörvről, vagy akármiről.